Blog
Welkom op het blog van Trace, waar je elke twee weken nieuwe informatie vindt over actuele onderwerpen die te maken hebben met communicatie en marktbewerking.
Wat kun je met de Oculus Rift?
De Oculus Rift is één van de meest spannende ontwikkelingen in de virtual reality-wereld. Zet je deze bril op, dan ben je direct in een andere wereld, waar je opzij, omhoog en omlaag kunt kijken. Je denkt zelfs je eigen handen te zien die reageren op je bewegingen als je bijvoorbeeld gas geeft in een ‘ruimteschip’. Inmiddels traint Oranje met de Oculus Rift, worden soldaten in het Amerikaanse en Noorse leger met de bril opgeleid en is de Nederlandse troonrede live te volgen via de Oculus. Facebook wil de verkoop van producten aantrekkelijker maken met de Oculus en Netflix onderzoekt of virtuele programma’s en films voor de Oculus Rift kunnen worden gemaakt. Het Kadaster heeft Nederland in 3D gelanceerd en binnenkort kunnen we live beelden van de maan op de Oculus ontvangen. De Oculus Rift. A giant leap for mankind?
Communicatie bij veranderingstrajecten
Trace ontwikkelt eigen ‘producten’. Succesvol is ons product ‘Inspiratie voor verandering’. Deze methodiek gebruiken we bij veranderingstrajecten. Er is een belangrijke rol voor zowel het management als voor de medewerkers. Sessies (meetings) met groepen worden ondersteund door digitale applicaties voor draagvlak in de hele organisatie. Tijdens sessies worden innovatieve werkmethodieken uitgeprobeerd. Succesvol veranderen?
Gratis belevingsonderzoek jongeren
Op vrijdag 24 mei as gaan we om 13.00 uur een uurtje lunchen met tien jongeren (16-18 jaar). Wij stellen ze vragen over diverse onderwerpen om meer inzicht te krijgen in hun lifestyle. Wil je ook meer weten over deze doelgroep, dan kun je gratis aanschuiven! Mail even dat je komt. Locatie: Kopermolenweg 60, Wenum Wiesel (Apeldoorn). Zie contact voor routebeschrijving.
Hoe communiceer je met jonge mensen?
Trace heeft een apart label voor jongerencommunicatie, Combat, onder meer bekend van de commercials voor Defensie ‘geschikt/ongeschikt’. We hebben dan ook een bulk aan informatie over jongeren, vooral verzameld via belevingsonderzoeken met jongeren. En natuurlijk het werken met jongeren via onze Studentenpool of stagiaires. Weten wat jonge mensen vinden?
Goedkoop en makkelijk: abonnement vormgeving
Onze vormgevers en DTP-ers zijn gepokt en gemazeld in het vak en werken snel en goed. Heb je een abonnement bij Trace, dan betaal je slechts € 60,- per uur. Wat kost dan bijvoorbeeld het vormgeven van een folder, jaarverslag of poster? Een folder of jaarverslag van twaalf pagina’s ontwerpen we in circa 12 tot 16 uur. Een advertentie in twee tot vier uur. Als je wilt, kunnen we ook teksten voor je schrijven of redigeren. We kunnen dit tarief hanteren als je een abonnement afneemt voor minimaal 20 uur. Mail voor meer informatie.
Big data, booming business
Facebook en Google weten alles van je, omdat ze je klikgedrag meten. Die informatie houden ze voor zichzelf. Logisch, want big data is het goud van de toekomst. Als je niet weet wat je klanten of burgers willen, dan kun je beter inpakken. Trace heeft voor bedrijven met kleine doelgroepen een interessemeetsysteem ontwikkeld, zodat je met small data big business kunt doen!
Bij Trace werken two trick ponies
Een two trick pony is een m/v met meer dan één talent. In deze rubriek belichten we steeds een onverwachte kant van onze mensen. Vincent Jansen, Art Director, is bij Trace voortdurend bezig met beelden, vormen en composities. En dat houdt niet op na werktijd, waar hij de fascinerende wereld van Urbex-fotografie instapt. Een mysterieuze wereld, waar bijna niemand van weet. Waar de mens zich heeft teruggetrokken en de natuur langzaam terrein wint. Eenzaamheid en verlatenheid spelen er de hoofdrol. Deze verborgen wereld bevindt zich achter de borden ‘verboden toegang’.
Wat kun je met 3D printing?
Trace heeft een 3D printer en we vermaken ons met het printen van allerlei voorwerpen: van bloempotten tot horlogekasten. We printen in plastic, maar ook met 80% hout of brons. Bijzonder leuk om zelf relatiegeschenken te ontwerpen bijvoorbeeld en daarna in productie te geven.
Filmen met studenten
Combat heeft een studentenpool met circa 50 talentvolle studenten, waaronder cameramannen/vrouwen en editors. Samen met hen maken we superleuke filmpjes voor diverse klanten tegen lage kosten. Dit maakt film bereikbaar voor vrijwel iedere organisatie en ieder budget.
De ontwikkeling van een huisstijl
Het is eigenlijk een raar woord: huisstijl. De stijl van het huis. Meestal wordt er in vaktermen gesproken over visuele identiteit. Beelden, fotografie, kleuren, logo, lettertypes enzovoorts die samen vertellen wie je bent. Die samen verbeelden wat je wilt uitdragen aan je stakeholders, de mensen die belangrijk zijn voor je organisatie. Want beelden vertellen meer dan woorden. Onze grafisch ontwerpers laten hun licht schijnen op diverse huisstijlen en geven hun reactie.
Doelgroepenbenadering achterhaald
De ‘oude’ benadering van doelgroepen is achterhaald. Leeftijd, welvaartsklasse, regio enzovoorts tellen niet meer. Iemand met een ruime portemonnee koopt een t-shirt bij de kringloopwinkel en een duur vestje van een bekend merk. Sommige senioren gaan voor hippe auto’s die worden ‘gebrand’ op jongeren, maar zitten thuis in een makkelijk te verstellen ‘oude van dagen’-stoel. Doelgroepbenadering, zoals we deze al jaren kennen, bestaat niet meer! Het gaat vooral om de lifestyle oftewel de levenswijze van mensen.