Over Trace

Trace is een creatief bureau voor communicatie en marktbewerking. Trace heeft in twintig jaar haar sporen verdiend, maar innoveert continu. Het kernteam bestaat uit ervaren specialisten en jonge honden. Strategen, tekstschrijvers, vormgevers, webdesigners en programmeurs. Zij geven advies over communicatie en marktbewerking. Maken campagnes recht uit het hart met inzet van innovatieve (digitale) middelen en media.

Met hart & ziel

Relaties vinden dat wij tot de kern van de organisatie doordringen, exact weten wat er speelt en ons vermengen met hun DNA. Je hebt nu eenmaal dezelfde bloedgroep, hart en ziel nodig om een organisatie sterk te positioneren, met haar doelgroepen te communiceren en het gewenste doel te bereiken. Dat doen we dan ook samen met onze relaties, veelal in creatieve co-creatiesessies. Deze aanpak is essentieel voor interne communicatie, veranderingstrajecten maar ook voor externe branding, corporate communicatie.

Het gaat om de beleving

Om te weten wat doelgroepen van een organisatie bezielen, organiseren wij belevingsonderzoek via focusgroepen of individuele gesprekken. Doordringen tot de kern, is ook hier essentieel om te leren wat mensen echt drijft.

Anders en slimmer communiceren

Trace ontwikkelt eigen producten. Succesvol is ons product ‘Anders en slimmer communiceren’ om zowel intern als extern het delen van informatie, kennis en ervaring te verbeteren. Hierbij worden sessies en digitale middelen ingezet om medewerkers en eventueel ook relaties optimaal te betrekken. Deze methodiek wordt vaak gebruikt bij veranderingstrajecten. In onze benadering ontstaat een organisatieverandering van binnenuit, waarbij top-down en bottom-up aanpakken samenkomen. Er is een belangrijke rol voor zowel het management als voor de medewerkers.  

De lerende organisatie staat trouwens altijd centraal bij onze advisering. Na verloop van tijd zijn processen, werkmethodieken en (digitale) middelen geïmplementeerd en nemen medewerkers van onze relatie het heft in eigen hand.

Digitale applicaties innovatief

Via onze digitale applicaties (webbased, android en IOS) kunnen we informatie makkelijk plaatsen op diverse platforms en dat scheelt tijd voor je medewerkers. Al met weinig data, weten we bovendien veel te voorspellen over het gedrag van bezoekers op je website of app. Lees meer over digitale innovaties.

Jongerencommunicatie

Trace heeft een apart label voor jongerencommunicatie Combat met 25 jaar ervaring met en kennis van jongeren en hun omgeving. We spreken ze dagelijks over van alles en nog wat. En ze werken bij ons als stagiaire of via onze Studentenpool. Kijk voor meer informatie op combat.nl.

Verrassen en doorpakken

We zijn gelukkig in ons werk. Houden van nieuwe uitdagingen, onze relaties verrassen en flink doorpakken om resultaten neer te zetten, vaak binnen onmogelijke deadlines. Dit doorzettingsvermogen, enthousiasme en liefde voor het vak zijn nodig om steeds maar weer te excelleren en innoveren op alle fronten.

 

 

Jessica Benedictus

Trace Menu