Home

Over Trace

Trace is ruim 20 jaar een creatief bureau dat continu innoveert. Het team adviseert over communicatie en marktbewerking, maakt campagnes recht uit het hart en ontwikkelt unieke digitale applicaties. Allemaal hebben we liefde voor ons vak en zijn we er ook in onze ‘vrije tijd’ mee bezig. Art director Vincent Jansen houdt van ‘decay’. Zijn foto’s zijn gebruikt als achtergrond op deze website.

Lees meer >

Trace blog

Als deelnemer krijg je via de Trace app actuele informatie over communicatie en marktbewerking. Bovendien vragen we je om je mening en profiteer je van leuke aanbiedingen.

Lees meer >

Werkwijze

Wij bijten ons graag vast in een complex probleem op het gebied van communicatie en/of marktbewerking. Samen met gepassioneerde medewerkers van onze relatie werken we aan de oplossing.

Lees meer >

Campagnes

Het doel van een campagne en het te verwachten effect, is bepalend voor je strategie. Wat voor mogelijkheden zijn er? Bekijk hoe campagnes tot stand komen en laat  je inspireren door succesvolle campagnes van Trace.

Lees meer >

Communicatie­advies

Je kunt buiten niet zijn, wat je binnen niet bent. Interne en externe communicatie zijn dus even belangrijk.

Trace houdt rekening met complexe factoren en betrokkenheid van medewerkers en relaties/burgers.

Lees meer >

Inspiratie voor verandering

Inspiratie voor verandering is een methodiek om anders, slimmer en met meer inspiratie (samen) te werken, beter te communiceren en talenten binnen een organisatie te (her)kennen.

De methodiek is bedoeld voor ambitieuze organisaties die of voor een groot veranderingstraject staan of weten dat een continue verandering nodig is om te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen in de samenleving.

LEES MEER >

Markt­bewerking

Mensen zijn moeilijk te traceren. De nieuwe generatie leest geen krant, gebruikt adblockers op social media en is verslaafd aan commercial-loze zenders als Netflix. Hoe kun je dan toch je doelgroep bereiken? Via push of pull communicatie?

Lees meer >

Digitale innovaties

Het ontsluiten van informatie (big data) wordt steeds belangrijker. Trace heeft hiervoor unieke apps ontwikkeld die helpen om digitaal, persoonlijk en gericht met je doelgroep te communiceren. Nu en in de toekomst, want we meten fijnmazig interesses via ons eigen interessemeetsysteem gebaseerd op algoritmes uit de game industrie.  Alle apps zijn webbased en/of ontwikkeld voor IOS en Android.

Lees meer >

Jongeren­communicatie

‘Geschikt/ongeschikt’ van Defensie of de ‘Aanpak Kindermishandeling’ zijn campagnes van ons jongerenlabel Combat. Combat is ruim 25 jaar actief als jongerencommunicatiebureau. Naast onafhankelijk onderzoek naar hun gedrag, zitten we elke dag met ze om de tafel.

Lees meer >

Belevings­onderzoek

Wat mensen echt denken, voelen en doen wordt zichtbaar door belevings­­onderzoek en is input voor je communicatie/markt­bewerkings­strategie en productontwikkeling. Een heterogene groep van 24 deelnemers geeft resultaat dat gelijk staat aan kwantitatief onderzoek.

Lees meer >

Sessies

Samen creëren of brainstormen op een ludieke manier? Weten hoe je lichaamstaal werkt en wat voor reacties je oproept bij mensen? Een sessie van Trace is altijd inspirerend en levert veel op.

Lees meer >

Portfolio

Werk zegt niet zoveel, omdat we altijd maatwerk leveren. Wellicht vind je het toch aardig om te zien voor welke relaties wij campagnes, een visuele identiteit of digitale middelen ontwikkelen en belevings­onderzoek doen. Bekijk dan onze portfolio.

Lees meer >

Webinars/films

Op deze pagina zie je films en animated video’s die we maken, veelal in samenwerking met studenten AV over onderwerpen die passen bij ons vak. Een dergelijke film of webinar kunnen we ook voor jou ontwikkelen. Bijvoorbeeld over je organisatie of een nieuw product of dienst.

Lees meer >

Trace Menu